Yleisimmät ratkaisut ongelmiin

Ennen yhteydenottoa ongelmissa, olkaa hyvä ja käykää huolella läpi seuraavat ohjeet sillä siihen saattaa löytyä jo vastaus. Näin vältämme turhat ruuhkat asiakaspalvelussamme ja voimme palvella teitä nopeasti silloin, kun siihen todella on tarvetta.

Ongelmien yleisimmät ratkaisut

Oheessa on lista yleisimmistä toimenpiteistä, joilla suurin osa ongelmista ratkeaa.

  1. Laitteiden uudelleenkäynnistys ja välimuistien tyhjennys

    Uudelleenkäynnistäkää käyttämänne päätelaite (tietokone, puhelin tai pad) sekä Internet-yhteyden reititin (ADSL, WIFI tms). Tyhjentäkää selaimen tai sähköpostiohjelman välimuisti käyttämänne ohjelman ohjeiden avulla. Kokeilkaa mahdollisuuksien mukaan myös toisella selaimella tai ohjelmalla. Mikäli ongelma koskee sähköpostia, niin kokeilkaa toimiiko sähköposti webmailin kautta (palvelinosoitteet). 

  2. Palvelinosoitteiden tarkistus

    Mikäli ongelma koskee webmailiin, sähköpostiin tai hallintapaneeliin yhdistämistä, niin tarkistakaa, että teillä on käytössä ajantasaiset osoitteet. Mikäli käytätte selaimen kirjainmerkkejä, niin hallintapaneelin ja webmailin käytössä tulee tarkistaa, ettei osoite sisällä cpsess-riviä vaan, osoite on muodossa, joka on annettu palvelinosoitteissa. Sähköpostiohjelmaa käytettäessä tarkistakaa, että palvelinosoite (lähtevä ja saapuva) ei ole muuta kuin kyseisen palvelimen palvelinosoite

  3. Salasanan palautus ja tilin uudelleen asennus käytettyyn ohjelmaan

    Mikäli ongelmia esiintyy tilin käytössä palvelinosoitteiden tarkistuksen jälkeen, niin ensimmäisenä kannattaa vaihtaa tilin salasana. Hallintapaneelin ja sähköpostitilin salasanan voi vaihtaa hallintapaneelista. Hallintapaneelin tiedot löytyvät tilin tiedot viestistä, joka on lähetetty webhotellitilin toimituksen yhteydessä. Ajantasainen hallintapaneelin osoite löytyy palvelinosoitteista. Mikäli salasanan vaihto ei auta, niin tili kannattaa kokeilla asentaa uudestaan sähköpostiohjelmaan, FTP-ohjelmaan tms. Varmuuden vuoksi on hyvä olla poistamatta vanhaa tiliä vaan asentaa tili uutena tilinä ohjelmaan.

  4. Yhteysongelmien selvitys

    Yhteysongelmia voi esiintyä monesta syystä ja ne ovat yleensä hetkellisiä. Kokeilkaa mahdollisuuksien mukaan toisella Internet-yhteydellä (esim. mobiiliyhteydellä). Yrittämällä yhdistää tilinne hallintapaneeliin tai webmailiin (palvelinosoitteet) näette, että estääkö palvelimen palomuuri pääsynne palvelimelle. Mikäli palomuuri estää pääsynne, niin saatte siitä ilmoituksen ja ohjeet ongelman ratkaisemiseksi. 

  5. Levytilan vapautus

    Mikäli sähköpostien vastaanottamisessa tai sivuston toiminnassa on ongelmia, niin se voi johtua levytilan täyttymisestä. Mikäli saatte "The system user käyttäjätunnus has exceeded its allotted quota of disk blocks" virheilmoituksen yrittäessä kirjautumista hallintapaneeliin tai webmailiin, niin levytila on varmuudella loppunut. Hallintapaneelista voitte seurata levytilan käyttöä ja asettaa yhteyssähköpostin, johon saatte ilmoitukset levytilan käytöstä. Mikäli levytila on täyttynyt, ettekä pääse tilille vapauttamaan levytilaa, niin olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun

  6. Muut ongelmat

    Yleisistä ongelmista ja häiriöistä sekä merkittävistä teknisistä muutoksista tiedotetaan teknisissä tiedotteissamme ja palvelinlaajuiset ongelmat näkyvät toiminta-aika sivuillamme. Ongelmiin löytyy usein vastaukset yleisistä kysymyksistä tai yleisistä teknisistä kysymyksistä. Lisäksi cPanel tarjoaa runsaasti englanninkielisiä ohjeita ja videoita omilla sivuillaan.

Lue lisää

Yleiset kysymykset

Tällä sivulla vastataan yleisimpiin kysymyksiin liittyen palveluihin, tilaamiseen ja hallinnoinnin käytäntöihin. Asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkin kysymyksiin liittyen palveluihimme. Yleiset kysymykset Tilaamisesta, laskutuksesta ja irtisanomisesta keywords:

Lue lisää »

Suncomet Oy

Suncomet Oy Suncomet Oy on vuonna 2001 perustettu täysin suomalainen yritys, joka tarjoaa asiakkaillensa huippuedullisia, mutta laadukkaita webhotelli- ja verkkotunnus- sekä palvelinratkaisuja. Vuonna 2001 Internet

Lue lisää »

Tekniset kysymykset

Näillä sivuilla vastataan yleisimpiin tekniisiin ongelmiin ja kysymyksiin. Mikäli vastausta ei löydy näiltä sivuilta tai jokin kohta on epäselvä, niin asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin kysymyksiin

Lue lisää »

Palvelimien osoitteet

Näiltä sivuilta löydätte palvelimiemme ajantasaiset osoitteet ja palveluiden portit sekä nimipalvelimien osoitteet. Webhotellitilit sijaitsevat usealla eri palvelimella ja kullakin palvelimella on omat yksilölliset tiedot. NIMIPALVELIMET

Lue lisää »

Tietoturva

Näillä sivuilla käsitellään perusperiaatteita ja hyviä käytäntöjä webpalveluiden tietoturvan kannalta. Sivuilla ilmoitetaan erityisesti palveluissamme olevien sivustojen kannalta oleellisia tietoturvatrendejä ja huomioitavia asioita palveluiden tietoturvaan liittyen.

Lue lisää »