Gemensamma lösningar på problem

Innan du kontaktar oss om problem, vänligen granska noggrant följande instruktioner, eftersom det kanske redan finns ett svar. Detta undviker onödiga eftersläpningar i vår kundservice och gör att vi kan betjäna dig snabbt när vi verkligen behöver det.

De vanligaste lösningarna på problem

Nedan finns en lista över de vanligaste åtgärderna som löser de flesta problemen.

  1. Starta om enheter och rensa cacheminnet
    Starta om den terminal (dator, telefon eller padda) och Internetrouter (ADSL, WIFI etc.) som du använder. Rensa cacheminnet i din webbläsare eller e-postklient med hjälp av instruktionerna för det program du använder. Om möjligt, prova en annan webbläsare eller ett annat program. Om problemet är med e-post, prova att se om e-posten fungerar via webbmail
    (serveradresser).
  2. Kontrollera serveradresser
    Om du har problem med att ansluta till webbmail, e-post eller kontrollpanelen bör du kontrollera att du har aktuella adresser. Om du använder webbläsartecken bör du när du använder kontrollpanelen och webbmailen kontrollera att adressen inte innehåller en cpsess-rad, utan att adressen är i det format som anges i serveradresserna. När du använder e-postklienten ska du kontrollera att serveradressen (utgående och inkommande) inte är någon annan än serveradressen för servern i fråga.
  3. Återställning av lösenord och ominstallation av kontot i det program som används
    Om du stöter på problem med att använda ditt konto efter att ha kontrollerat serveradresserna är det första du ska göra att ändra lösenordet för ditt konto. Du kan ändra lösenordet för adminpanelen och e-postkontot från adminpanelen. Uppgifterna om kontrollpanelen finns i meddelandet med kontouppgifter som skickades när webbhotellskontot levererades. Om lösenordet för kontrollpanelen har försvunnit kan det ändras i klientsystemet under Kontouppgifter. Den aktuella adressen till kontrollpanelen finns i serveradresserna. Om det inte hjälper att byta lösenord bör du försöka installera om kontot i en e-postklient, FTP-program etc. För att vara på den säkra sidan är det lämpligt att inte radera det gamla kontot utan installera kontot som ett nytt konto i programmet.
  4. Rapportera problemmed anslutningen
    Problem med anslutningen kan bero på många orsaker och är oftast tillfälliga. Om möjligt, prova en annan internetanslutning (t.ex. mobil). Försök att ansluta ditt konto till kontrollpanelen eller webbmailen
    (serveradresser) för att se om serverns brandvägg blockerar din åtkomst till servern. Om brandväggen blockerar din åtkomst kommer du att få ett meddelande och instruktioner om hur du löser problemet.
  5. Fritt diskutrymme
    Om du har problem med att ta emot e-post eller använda webbplatsen kan det bero på att diskutrymmet är fullt. Om du får felmeddelandet "Systemanvändarens användarnamn har överskridit sin tilldelade kvot av diskblock" när du försöker logga in på kontrollpanelen eller webbmailen, har du definitivt slut på diskutrymme. Från administratörspanelen kan du övervaka diskutrymmesanvändningen och ange en e-postadress som ska ta emot meddelanden om diskutrymmesanvändning. Om diskutrymmet är fullt och du inte kan komma åt kontot för att frigöra diskutrymme, vänligen kontakta kundtjänst.
  6. Andra problem
    Allmänna problem och störningar samt större tekniska förändringar rapporteras i våra tekniska bulletiner och serverövergripande problem visas på vår upptidssida. Svar på problem kan ofta hittas i avsnitten allmänna frågor eller allmänna tekniska frågor. Dessutom tillhandahåller cPanel en mängd engelskspråkiga instruktioner och videor på sin webbplats.

Läs mer

Allmänna frågor

Den här sidan svarar på de vanligaste frågorna om tjänster, beställning och hanteringsprinciper. Vår kundtjänst svarar gärna på alla frågor relaterade till våra tjänster. Allmänna frågor om beställning, fakturering och avslutning nyckelord:

Läs mer »

Suncomet Oy

Suncomet Oy - sedan 2001 Suncomet Oy grundades fullt ut 2001 finska ett företag som erbjuder sina kunder förstklassiga, men högkvalitativa webbhotell, domäner och servrar. Efter Kristus

Läs mer »

Tekniska frågor

Dessa sidor svarar på de vanligaste tekniska problemen och frågorna. Om svaret inte finns på dessa sidor eller om någon punkt är oklar, svarar vår kundtjänst gärna på alla frågor

Läs mer »

Serveradresser

På dessa sidor hittar du de uppdaterade adresserna och servicegrindarna för våra servrar, liksom adresserna till namnservrarna. Värdkonton finns på flera servrar och varje server har sin egen unika information. NAMN SERVRAR

Läs mer »

Säkerhet

På dessa sidor diskuteras grundläggande principer och god praxis för webbtjänsters säkerhet. I synnerhet innehåller webbplatserna säkerhetstrender och frågor som är relevanta för säkerheten för de tjänster som är relevanta för webbplatserna i våra tjänster.

Läs mer »
Hej! Vi spårar dig inte och delar inte dina uppgifter med cookies!