Yksittäisen tilin käytettävissä olevat resurssit on rajoitettu sopimusehtojen mukaisesti. Tili ei voi edes hetkellisesti käyttää yli sallittuja resursseja vaan tilin sekä sivuston toiminta hidastuu tai estyy automaattisesti mikäli rajat ylittyvät. Näin voidaan taata kaikille asiakkaille tasapuolinen ja tasalaatuinen palvelu. Käytännössä tämä tarkoittaa, että esimerkiksi palvelua häiriköivät käyttäjät tai ylikuormittuvat palvelimet ovat historiaa.
Resursseille asetetut rajoitukset
Webhotellipakettien resurssien käyttö on rajoitettu tilikohtaisesti.
- Prosessorin hetkellinen käyttö on rajoitettu paketin mukaiselle tasolle.
- Keskusmuistin hetkellinen käyttö on rajoitettu paketin mukaiselle tasolle.
- Prosessit on rajoitettu kymmeneen (10) samanaikaisesti käynnissä olevaan prosessiin.
- Levynkäyttö on rajoitettu tasolle 1 Mt / s. Tähän sisältyy myös tietokantakäyttö.
- Vuorokauden keskimääräinen käyttö ei saa toistuvasti olla yli 20 % paketin rajoituksista.
- Rajoituksiin lasketaan mukaan käyttäjätunnuksen käynnistämät prosessit sekä tietokantojen käyttö. Esimerkiksi HTML-sivujen, kuvien ja tiedostojen lataukset eivät käynnistä prosesseja käyttäjätunnuksella.
Resursseille asetetut rajoitukset ovat estämässä väärinkäyttöjä. Normaalissa sivustokäytössä rajoitukset tulevat harvoin vastaan. Eri webhotellipaketit vastaavat hyvin nimensä mukaiseen tarpeeseen. Startti-paketti sopii hyvin vähäisille kävijämäärille tai kevyille sivustoille, Perus-paketti normaaleille kävijämäärille ja normaaleille sivustoille, kun taas Teho-paketti toimii hyvin vaativampaan tarpeeseen. Yrityspaketit soveltuvat parhaiten yrityksille ja organisaatioille.
Levytilalle ja käytön määrälle asetetut rajoitukset
Webhotellipakettien levytilan käytölle voidaan asettaa estoja ja rajoituksia. Sivusto voi lakata toimimasta ja tietoja (esim. sähköposteja) voi menettää rajoituksien ylittyessä. Asiakkaan tulee seurata tilinsä käyttöä ettei se ylittäisi sille asetettuja rajoituksia. Ylityksistä voi seurata tilin väliaikainen sulkeutuminen ja toistuvista ylityksistä voidaan veloittaa hinnaston mukaisesti.
- Levytilan käyttö on rajoitettu paketin koon mukaisesti. Paketti kannattaa päivittää tai lisätilaa kannattaa aina ostaa hyvissä ajoin ennen levytilan loppumista.
- Käytön määrä on rajoitettu 500 000 kyselyyn kuukaudessa (http(s)-osumaan), 50 000 kyselyyn vuorokaudessa ja 15 000 kyselyyn tunnissa.
Levytilan täyttymisestä tulee ilmoituksia ja varoituksia hallintapaneeliin asetettuun yhteyssähköpostiin. Paketin päivittäminen suurempaan onnistuu helposti pyytämällä päivitystä asiakaspalvelustamme.
Normaaleissa tilanteissa käytön määrä harvoin ylityy. Mikäli kyselyiden määrä on poikkeuksellisen suuri tilillä, niin lähes poikkeuksetta se on merkki haitallisesta liikenteestä sivustolle, johon on syytä puuttua. Asiakaspalvelumme auttaa aina asian selvittämisessä tarpeen mukaan.
Sähköpostin rajoitukset
Sähköpostin lähettämistä ja vastaanottamista on rajoitettu roskapostituksen ehkäisemiseksi.
- Sähköpostiviestejä ei voi vastaanottaa lähettäjiltä, jotka ovat yleisillä estolistoilla.
- Sähköpostiviestiä ei voi vastaanottaa mikäli järjestelmä tunnistaa sen roskapostiksi tai järjestelmä löytää viestistä viruksia, haittaohjelmia tai haitallista koodia.
- Sähköpostiviestien lähetyksen raja on 100 viestiä tunnissa. Ylimeneviä viestejä ei toimiteta eikä ne myöskään mene jonoon. Sähköpostilistan (Mailman) viestejä ei rajoiteta. Suurempiin lähetystarpeisiin suosittelemme omaa virtuaalipalvelinta tai erillistä sähköpostien lähetyspalvelua.
- Sähköpostiviestiä ei lähetetä mikäli järjestelmä tunnistaa sen roskapostiksi.
Normaalissa sähköpostikäytössä sähköpostien rajoitukset tulevat harvoin vastaan. Pääsääntöisesti rajoituksiin törmätään massapostituksia tehdessä. Kaikki massapostitukset on syytä tehdä postitusluettelon (MailMan) avulla, joka löytyy kaikista webhotellipaketeistamme. Ammattimaiseen käyttöön suosittelemme erillisiä sähköpostien lähetyspalveluita. Asiakaspalvelumme auttaa myös näiden käyttöönotossa.
Tietoturvan asettamat rajoitukset
Palvelimet sisältävät lukuisia tietoturvaominaisuuksia, jotka rajoittavat poikkeuksellista toimintaa tileillä. Tavanomaisessa käytössä tietoturvarajoitukset eivät näy käyttäjille millään tavalla, mutta tavanomaisesta poikkeavassa käytössä ne voivat estää käyttäjän toimintaa tilillä tai sen sivustolla. Mikäli asiakas törmää ongelmiin tietoturvarajoituksien kanssa, niin mahdollisuuksien mukaan selvitämme asiaa asiakkaan kanssa ja pyrimme poistamaan kyseisen rajoittavan tietoturvaominaisuuden asiakkaan tililtä.
Asiakaspalvelumme auttaa aina kaikissa mahdollisissa ongelmissa. Rajoituksien tarkoitus ei ole estää normaalia käyttöä vaan nimenomaisesti estää toistuvia väärinkäyttöjä esimerkiksi asiakkaan vanhentuneen sovelluksen kautta. Rajoituksien tarkoitus ei myöskään ole rangaista asiakasta vaan asiakaspalvelumme pyrkii aina löytämään asiakkaan kanssa ratkaisun vastaan tulleille rajoituksille.