De resurser som är tillgängliga för ett enskilt konto är begränsade i enlighet med villkoren i avtalet. Kontot kan inte ens tillfälligt komma åt mer än de tillåtna resurserna, men kontot och webbplatsen saktas ned eller förhindras automatiskt om gränserna överskrids. Detta kommer att säkerställa en rättvis och jämlik service för alla kunder. I praktiken innebär detta att till exempel användare som stör tjänsten eller överbelastade servrar är historik.
Begränsningar av resurser
Användningen av resurser i värdpaket är begränsad per konto.
- Den ögonblickliga användningen av processorn är begränsad till den nivå som anges i paketet.
- Den ögonblickliga användningen av centralt minne är begränsad till den nivå som anges i paketet.
- Processerna är begränsade till tio (10) samtidigt pågående processer.
- Diskanvändningen är begränsad till 1 MB/s, inklusive databasanvändning.
- Den genomsnittliga dagliga användningen bör inte upprepade gånger överstiga 20% av paketgränserna.
- Begränsningar inkluderar processer som initierats av användar-ID och åtkomst till databaser. Nedladdningar av HTML-sidor, bilder och filer startar till exempel inte processer med ett användar-ID.
Begränsningar av resurser förhindrar missbruk. Vid normal platsanvändning förekommer sällan begränsningar. Olika värdpaket svarar bra på behoven i deras namn. Starttipaketet är väl lämpat för lågt besöksantal eller ljussajter, Peruspaket för normalt besöksantal och normala webbplatser, medan Tehopaketet fungerar bra för ett mer krävande behov. Affärspaket passar bäst för företag och organisationer.
Begränsningar för diskutrymme och användningskvantitet
Du kan blockeras och tillåtas att använda diskutrymme i värdpaket. Webbplatsen kan sluta fungera och data (t.ex. e-postmeddelanden) kan gå förlorade om begränsningarna överskrids. Kunden måste övervaka användningen av sitt konto så att det inte överskrider de gränser som åläggs det. Överskridanden kan resultera i ett tillfälligt konto stängning och återkommande överskridanden kan debiteras enligt pris listan.
- Användningen av diskutrymme är begränsad beroende på paketets storlek. Det är en bra idé att uppdatera paketet eller alltid köpa mer utrymme i god tid innan diskutrymmet tar.
- Användningsmängden är begränsad till 500 000 undersökningar per månad (http(er)-hit), 50 000 undersökningar per dag och 15 000 undersökningar per timme.
Det finns meddelanden och varningar om att diskutrymmet fylls i i det anslutningsmeddelande som har konfigurerats på instrumentpanelen. Det är enkelt att uppgradera ett paket till ett större paket genom att begära en uppdatering från vår kundtjänst.
I normala situationer överstiger användningsmängden sällan. Om antalet frågor är exceptionellt högt i kontot är det nästan alltid ett tecken på skadlig trafik till en webbplats som måste åtgärdas. Vår kundtjänst hjälper dig alltid att ta reda på det efter behov.
Begränsningar för e-post
Att skicka och ta emot e-post är begränsat för att förhindra skräppost.
- Det går inte att ta emot e-postmeddelanden från avsändare på globala blocklistor.
- Det går inte att ta emot ett e-postmeddelande om systemet identifierar det som skräppost eller om systemet hittar virus, skadlig kod eller skadlig kod i meddelandet.
- Gränsen för att skicka e-postmeddelanden är 100 meddelanden per timme. Översenderingsmeddelanden levereras inte och köar inte heller. Meddelanden i e-postlistan (Mailman) är inte begränsade. För större leveransbehov rekommenderar vi vår egen virtuella server eller en separat e-postleveranstjänst.
- Ett e-postmeddelande skickas inte om systemet känner igen det som skräppost.
Vid normal e-postanvändning tas e-postbegränsningar sällan emot. Som regel uppstår begränsningar när du gör massutskick. Alla massutskick bör göras med hjälp av en e-postlista (MailMan) som finns i alla våra värdpaket. För professionell användning rekommenderar vi separata e-postleveranstjänster. Vår kundtjänst hjälper också till att distribuera dessa.
Säkerhetsbegränsningar
Servrar innehåller många säkerhetsfunktioner som begränsar exceptionell aktivitet på konton. Vid normal användning är säkerhetsbegränsningar inte synliga för användare på något sätt, men vid onormal användning kan de förhindra att användaren arbetar på kontot eller dess webbplats. Om en kund stöter på säkerhetsbegränsningar kommer vi om möjligt att undersöka saken med kunden och försöka ta bort den restriktiva säkerhetsfunktionen från kundens konto.
Vår kundservice hjälper alltid till med alla möjliga problem. Syftet med begränsningarna är inte att förhindra normal användning, utan uttryckligen att förhindra upprepade missbruk, till exempel genom kundens föråldrade applikation. Syftet med restriktionerna är inte heller att straffa kunden, men vår kundtjänst strävar alltid efter att hitta en lösning på de restriktioner som har mottagits med kunden.